e-solarium.pl - katalog solariów - Opole

e-solarium artykuły

Dekalog bezpiecznego opalania

2013-07-24 12:35:19

Dekalog bezpiecznego opalania

1. Przygotuj się do sezonu.


Skóra potrzebuje stopniowego oswojenia się z większą ilością promieni słonecznych. Jeśli do tej pory unikałeś słońca, nie zaczynaj opalania od spędzenia na słońcu kilku godzin. Opalaj się stopniowo, pozwalając skórze zaadaptować się do większej ekspozycji na słońce. Istnieją także suplementy diety dostępne w aptekach, które zwiększają odporność skóry na słońce i pozwolą przygotować skórę do sezonu na opalanie.

2. Pamiętaj o filtrach.


Zawsze pamiętaj o stosowaniu odpowiednich filtrów chroniących przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym. Pamiętaj, aby nasmarować preparatami z filtrem całe ciało, włącznie z twarzą. Twój krem ochronny powinien zawierać filtr minimum SPF 30. Sprawdzaj także datę ważności twojego filtru oraz sposoby jego przechowywania ? przechowywanie np. w zbyt wysokiej temperaturze może sprawić, iż kosmetyk ulegnie zepsuciu.

3. Pamiętaj o nakładaniu filtru co kilka godzin i po każdym wyjściu z wody.


Jeśli planujesz spędzić na słońcu większość dnia, pamiętaj, aby kilkakrotnie pokryć ciało kremem z filtrem przeciwsłonecznym. Jednorazowa aplikacja filtru nie wystarcza, aby wystarczająco długo chronić twoją skórę. Powtarzaj aplikację co kilka godzin oraz po każdym wyjściu z wody, nawet jeśli stosowany przez ciebie kosmetyk jest wodoodporny.

4. Chroń miejsca szczególnie narażone na działanie promieni słonecznych.


Podczas nakładania filtrów, pamiętaj, aby szczególną uwagę poświęcić miejscom wyjątkowo narażonym na poparzenia słoneczne: nos, uszy, stopy, kark. Pamiętaj także, aby pokryć filtrem wszystkie znamiona. Również tatuaże powinny być traktowane ze szczególną uwagą.

5. Unikaj ?godzin szczytu?.


Unikaj opalania pomiędzy godziną 11 a 15, ponieważ słońce w tym czasie grzeje najmocniej.

6. Pij wystarczającą ilość płynów.


Podczas opalania pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu organizmu ? w trakcie przebywania na słońcu skóra szybciej paruje i traci wodę. Eksperci zalecają wypijanie minimum 8 szklanek wody dziennie. Nie tylko pozwoli to zadbać o twój organizm od środka, ale także zapewni ci ochłodzenie i przyjemne orzeźwienie podczas pobytu na słońcu.

7. Chroń swoje oczy.


Oczy także narażone są na szkodliwe promieniowanie, dlatego pamiętaj, aby twoje okulary przeciwsłoneczne zawierały odpowiedni filtr UV. Najbezpieczniej kupować je u optyka. Szkła okularów z ulicznych stoisk czy sklepów sieciowych często wykonane są po prostu z przyciemnianego plastiku, który niedostatecznie chroni nasze oczy.

8. Opalaj się stopniowo.


Dawkuj sobie czas opalania. Twoja opalenizna będzie trwalsza i ładniejsza, a co najważniejsze zdrowsza, kiedy będziesz opalać się z przerwami. Opalając się, co jakiś czas schroń się w cieniu. Lepiej opalać się każdego dnia po kilkanaście, kilkadziesiąt minut, niż przeleżeć na leżaku cały dzień. Unikniesz w ten sposób poparzeń słonecznych i innych negatywnych skutków długotrwałego przebywania na słońcu.

9. Nie stosuj dodatkowych kosmetyków poza filtrem.


Wychodząc na słońce, unikaj stosowania dodatkowych kosmetyków poza filtrem. Nałożenie filtru na skórę pokrytą wcześniej warstwą kosmetyku, może uniemożliwić mu prawidłową ochronę przed promieniami słonecznymi. Nie powinno się także stosować żadnych dodatkowych produktów na nałożony już filtr. Unikaj przede wszystkim produktów zawierających alkohol, np. perfum, ponieważ przy ekspozycji na słońce mogą one powodować przebarwienia na skórze.

10. Sprawdź przeciwwskazania.


Niektóre ze schorzeń lub stosowanych leków mogą stanowić przeciwwskazanie do opalania się. Przed wyjściem na słońce upewnij się więc, czy zażywane przez ciebie lekarstwa lub obecny stan zdrowia pozwalają ci na bezpieczne opalanie. Środki, po których nie można się opalać to m.in. dziurawiec, rumianek, niektóre z antybiotyków i leków przeciwgrzybicznych, tabletki hormonalne czy maści dermatologiczne.

fot: flickr.com/mait

Ewa Mitschke